Mijn Vadodara: Een uitgebreide burgergerichte app
My Vadodara is een unieke mobiele app die basisfuncties van een burgergerichte app biedt, waaronder stadsinformatie, het indienen van klachten, betaling van onroerendgoedbelasting en meer. Het gaat verder dan basisfuncties en biedt interactieve en live diensten die burgers verantwoordelijk en bevoegd laten voelen.
Een van de belangrijkste functies van de app is het vermogen om burgers in staat te stellen klachten of zorgen te plaatsen met behulp van GIS-technologie. Deze functie stelt gebruikers in staat om een foto van het probleem te maken en een klacht te plaatsen zonder verdere details te verstrekken. De betrokken ambtenaar van Mahanagar Palika ontvangt de klacht met een rode tag, die pas groen wordt nadat het probleem is opgelost. De app biedt ook een paniekknop voor de veiligheid van vrouwen en senioren, die bij een noodgeval een SMS naar de familie of vrienden van de persoon stuurt om snelle hulp te waarborgen.
De app biedt informatie over verschillende belastingen, faciliteiten zoals brandweer, water, riolering en onroerendgoedbelasting, waardoor het een alles-in-één platform is voor e-governance-activiteiten. Het biedt ook informatie over de locatie van openbare toiletten, vuilnisbakken, vuilniswagens en de routes van stadsbussen. Burgers kunnen via deze app verbinding maken met verschillende socialemediakanalen van Mahanagar Palika om hun zorgen op te lossen, nieuwe informatie te krijgen en feedback te geven.